Ga naar de inhoud

Team Friction Hunters

Marc Boers

06 2075 3320

mail@marc-boers.nl

Als eigenaar van een elektronicawinkel met het motto ‘Beste Service’ heb ik al jaren geleden ‘friction hunten’ geleerd. Om ons te onderscheiden in de hevige concurrentie lette ik erop mijn klanten het zo gemakkelijk mogelijk te maken. Vanuit ondernemersoogpunt was het belangrijk het bedrijf zo in te richten dat wij dit heel efficiënt organiseerden. Ik trainde mijn team in het ontdekken en op een positieve manier aan de orde stellen van fricties. En ik zei dan: “Júllie zijn de beste organisatiedeskundigen, want jullie staan het dichtst bij de klant.” Ik zou hen nu friction hunters noemen!

Omdat ik ontdekte dat het kiezen van elektronica-apparatuur voor mijn klanten een frictie was die zij vaak liever online voorbereidden, ben ik mij gaan bekwamen in online marketing. Bij het opstellen van Google Advertenties (AdWords) leerde ik om heel scherp te bepalen wat de klant wil zodat ik daar de advertentietekst op kon afstemmen. Ik ben dat later bedrijfsmatig ook voor andere bedrijven gaan doen. Als online marketeer maakte ik Google campagnes, verzorgde ik zoekmachineoptimalisatie-projecten en gaf ik Social Media trainingen.

Ik heb mijn ervaring in hoe je dienstverlening afstemt op de wensen van de klant tot professie gemaakt als Service Designer. Dat is letterlijk het ontwerpen van dienstverlening. Voor organisaties begeleid ik projecten om tot producten en diensten te komen die klanten ècht graag willen. Ik werk graag met een gestructureerde aanpak (bijvoorbeeld SCRUM) en gebruik graag tools als het business model canvas. Wil je daar meer over weten? Kijk op marc-boers.nl.

Friction Hunters Wijk bij Duurstede 2023