Ga naar de inhoud

Team Workshop “Friction Hunting”

Creëer duurzame klantgerichtheid bij jouw team!

Voor wie is de workshop?

Ben jij een manager of teamleider die klanttevredenheid wil verhogen? Merk je dat je team niet altijd jouw voorbeeld volgt? Deze workshop is voor jou en je team. Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Wat is Friction Hunting?

Friction Hunting is een nieuwe, gestructureerde methode om klantgerichtheid te verbeteren. Tijdens de workshop creëren jullie een Friction Hunting framework voor jullie organisatie en gaan jullie actief op zoek naar fricties. Het benoemen van fricties is eenvoudiger dan het bedenken van ideeën en zorgt voor een continu proces van verbetering in plaats van een eenmalige ideeënstroom.

Daarnaast introduceren we het concept van “joy spotting“. Dit is het actief zoeken naar momenten en ervaringen die klanten blij maken. Door deze momenten te herkennen en te versterken, kan je team de algehele klantbeleving verbeteren en meer positieve interacties creëren.

In de workshop doorbreken we de eerste scepsis met een uitdagende oefening en gebruiken we een digitale tool om ideeën te verzamelen en categoriseren. Jouw team leert samenwerken om klantfricties te identificeren en op te lossen, en om momenten van klantblijheid te spotten en te benutten, zowel tijdens als na de workshop.

Leerdoelen:

  1. Herkennen van klantfricties
  2. Opzetten van een Friction Hunting framework
  3. Overwinnen van weerstanden en barrières
  4. Handhaven van een voortdurende verbeteringsdrang
  5. Herkennen en versterken van momenten van klantblijdschap

Voorbereiding:

Samen bereiden we de workshop voor en bepalen we hoe de Friction Hunting en Joy Spotting methoden in jouw bedrijf geïntegreerd kunnen worden. We richten de benodigde tools in zodat jouw team direct aan de slag kan.

Workshop programma (3 uur):

Introductie: Basisprincipes van Friction Hunting en Joy Spotting
Wat zijn fricties? Waarom bestaan klantfricties bij jullie?
Wat is joy spotting en waarom is het belangrijk?
Friction Hunting en Joy Spotting sessie:
Identificeren van bekende fricties en momenten van vreugde
Selecteren van een frictie als challenge
Ideeën genereren in groepjes om fricties op te lossen en vreugdemomenten te versterken
Wrap-up: Evaluatie en volgende stappen

Resultaten:

Na de workshop zijn jouw teamleden echte Friction Hunters en Joy Spotters die:
-Fricties op een positieve manier aanpakken
-Verstandig kiezen welke fricties aangepakt moeten worden
-Weten hoe ze krachten die fricties in stand houden kunnen ombuigen
-Joy momenten van hun klanten spotten en aandragen in het teamoverleg
-Successen vieren om de Friction Hunting en Joy Spotting mindset vast te houden

Kosten:

€ 500,- exclusief BTW

Stuur nu een bericht naar Marc op 06 20 75 33 20 en hij belt je terug.

Wie is de trainer?

Marc Boers. Klik op de link voor meer informatie over Marc.

Twijfel je? Meer informatie over waarom organisaties fricties tòch laten bestaan