Ga naar de inhoud

Is dit u ook wel eens overkomen? Een medewerker van de klantenservice die zegt: “ik kan u niet helpen vanwege de AVG.” Terwijl deze reden in uw ogen onterecht was en de AVG als excuus leek te worden gebruikt. Help de wereld verbeteren en begin met uw eigen organisatie.

U kunt de medewerkers van uw eigen bedrijf helpen klantgericht te zijn door hun kennis van de AVG nog eens op te frissen, want het is alweer twee jaar geleden dat we allemaal nerveus naar de invoeringsdatum van 25 mei toe werkten!

Het nuttig effect is dat zij weten wat er van hen werkelijk verwacht wordt en niet zelf een verkeerde invulling gaan geven. En, sterker nog, u kunt door duidelijk te laten zien dat ‘AVG’ nog steeds actueel is in jullie bedrijf de betrouwbaarheid naar uw klanten toe versterken. “Als je vindt dat de klant koning is, moet je zijn data ook op die manier behandelen”, schrijft de KvK. En op de site van privacyverified wordt D-reizen aangehaald: “certificering biedt een duidelijke belofte aan onze klanten en houdt het bewustzijn van onze klanten hoog.” Op deze site vindt u nog andere voordelen van aandacht voor de AVG: zoals sterke propositie, procesverbetering, concurrentievoordeel. 

Bedrijven die bewust met de AVG omgaan pakken de kansen, die andere bedrijven laten liggen. Ooit hebben ze het als afvink-lijstje gedaan en gaan er nu niet meer bewust mee om. Dus, breng de AVG weer onder de aandacht. Spoor fricties op en kijk waar kansen liggen om uw klantgerichtheid te verhogen. De AVG is tenslotte opgesteld in het belang van de klant en die staat bij u toch centraal? Hulp nodig bij het opsporen van fricties? Bel de frictionhunters!