Ga naar de inhoud

Ieder bedrijf is uniek. Zeker. Maar dat wil niet zeggen dat je niet kunt leren van andere bedrijven. We hebben de neiging in bedrijven om alles zelf te doen en wielen opnieuw uit te vinden. Hoe vaak horen we in meetings iemand zeggen: “Hoe hebben andere bedrijven dat eigenlijk aangepakt”? Zelden toch?!

80% van alle fricties is niet uniek. Er zijn dus al oplossingen voor.

Leren van andere bedrijven is belangrijk om effectief en efficiënt te kunnen friction hunten. Om die reden besteden we in onze Training Friction Hunting dan ook uitgebreid aandacht aan cases en voorbeelden van andere bedrijven. Deelnemers krijgen ook opdrachten om zelf voorbeelden te zoeken.

Friction Hunters hebben geen last van het “not invented here” syndroom. Ze kijken goed naar andere bedrijven en proberen bestaande oplossingen in te zetten alvorens zelf nieuwe oplossingen te bedenken. Een slimme aanpak dus. Friction Hunters zijn scherp op ervaringen van andere bedrijven en willen maximaal leren hoe het beter kan voor de klant. Dus laten zich graag inspireren door voorbeelden van andere bedrijven.

Friction Hunting: de nieuwste manier om fricties in de Customer Journey te identificeren en op te lossen voor een hogere klanttevredenheid en betere omzet en winst.